Trg golobarskih žrtev 8
5230 Bovec
Včeraj so žičničarji reševalci in pripadniki reševalnih služb izvedli reševalno vajo na krožnokabinski žičnici in še enkrat dokazali, da so za reševanje visoko usposobljeni in pravilno opremljeni.
V skladu s predpisi mora upravljavec žičniških naprav pripraviti načrt reševanja in opraviti tudi reševalno vajo na žičniških napravah. V tokratni reševalni vaji so sodelovale ekipe žičničarjev reševalcev, gasilcev reševalcev PGD Bovec in jamarske reševalne službe. Pripadniki GRS Bovec pa so tokrat vajo samo spremljali. Vsi so dokazali, da obvladajo svoje delo in reševalno vajo izvedli na dveh lokacijah.
Najprej sta v.d. direktorja Javnega zavoda Sončni Kanin Marijan Skornišek in poveljnik PGD Bovec Davor Gašperčič vsem ekipam razložila način, kako bo vaja potekala, potem pa so prvi del vaje oziroma prikaz plezanja po stebru in načine vpenjanja na glavno jeklenico izvedli na prvem stebru pri A postaji krožnokabinske žičnice. Vaja je nakazala različne pristope posameznih reševalnih služb, ker pa vsaka deluje samostojno in neodvisno od drugih ekip, to ne predstavlja ovire pri reševanju.
Drugi del vaje so izvedli na enem najzahtevnejših oziroma strmih odsekov krožnokabinske žičnice, iz kabine pa so z vrvno tehniko reševali župana Občine Bovec Valterja Mlekuža in komandirja PP Bovec Damjana Žagarja. Oba sta zatrdila, da je pri odprtih vratih pogled s kabine navzdol drugačen, kot v nasprotni smeri, vendar tudi, da sta popolnoma zaupala reševalcu in je pravzaprav postopek za potnike dokaj preprost in popolnoma varen.
Reševanje poteka tako, da reševalec, ki ga s tal varuje kolega, spleza na vrh stebra, razelektri jeklenico oziroma izenači potenciale, odklopi varnostno stikalo, vpne zato namenjen kolesni sistem na jeklenico, se nanj pripne še sam in se s popuščanjem kolega, ki ga varuje s tal, spusti do potniške kabine. Tam odpre vrata kabine in vseskozi komunicira s potniki ter jim razloži, kaj bo počel. Vstopi v kabino, potniku nadene varnostni sedež, vpne tako pripravljenega potnika na vrv, ga posede na rob kabine in varno spusti do tal. Nekoliko bolj se razlikuje sistem delovanja reševalcev jamarjev, ki kolesni sistem vpnejo na jeklenico s posebno teleskopsko palicoin se nato po vrvi povlečejo do jeklenice. Vse ostalo reševanje pa poteka pri vseh ekipah na zelo podoben način.
Uspešno izvedena vaja je pokazala, da so vse reševalne ekipe ustrezno usposobljene in opremljene, vsi pa so se strinjali, da bo treba za ohranjanje znanja, v prihodnje take vaje izvajati večkrat.
Zapisal in foto: MILAN ŠTULC