Trg golobarskih žrtev 8
5230 Bovec
V Ljubljani se je konec prejšnjega tedna na povabilo Slovenske turistične organizacije (STO) in Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) prvič sestal Svet županov vodilnih destinacij slovenskega turizma.
Svet je nastal za obdobje Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021 s ciljem krepitve povezav med krovno in lokalno ravnjo ter za učinkovito upravljanje slovenskih turističnih destinacij. Posveta se je udeležil tudi župan Občine Bovec Valter Mlekuž.
Prisotni so se strinjali, da je v luči pričakovane nadaljnje rasti vse bolj pomemben aktivni razvoj produktov, upravljanje turističnih tokov, dobro organiziran javni prevoz, skrb za odlično izkušnjo obiskovalcev, ob tem pa usklajena in učinkovita vpetost turizma v celoten razvoj lokalne skupnosti. Prav tako so izpostavili velik pomen sodelovanja vseh ključnih deležnikov za doseganje skupnega cilja, to je znatno višjega priliva iz naslova izvoza potovanj.
Slovenski turizem je, kot je opredelila nova Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021, pred jasnim ciljem: pospešiti strategijo visoke vrednosti za 4 milijarde evrov iz naslova izvoza potovanj do leta 2021, z vizijo Slovenije kot destinacije za 5-zvezdična doživetja.
Ukrepi na vladni ravni so v strategiji jasno opredeljeni, v okviru ene od šestih politik »Makro destinacije in produkti« je vzpostavljen model makro destinacij, ki predstavlja platformo za organizacijsko in trženjsko optimizacijo slovenskega turizma. STO je v drugi polovici 2017 že vzpostavila tesno povezavo z vsemi vodilnimi destinacijami, preko koordinacije štirih produktno-izkustvenih makro destinacij: Alpska Slovenija, Mediteranska & Kraška Slovenija, Termalna Panonska Slovenija in Osrednja Slovenija & Ljubljana.
V okviru tega ukrepa so se v petek, 12. januarja 2018, v funkciji Sveta vodilnih destinacij slovenskega turizma prvič srečali župani in županje 47 občin, ki so v novi strategiji opredeljene kot vodilne destinacije (oziroma so v primeru širših destinacij med najpomembnejšimi občinami). Strategija je opredelila 34 vodilnih destinacij, ki skupaj predstavljajo 97,8 odstotkov vseh prenočitev v Sloveniji, hkrati pa model spodbuja razvojno in trženjsko vključevanje tudi manjših destinacij.
V uvodu je prisotne župane nagovoril minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zdravko Počivalšek, ki je župane vodilnih destinacij označil kot najpomembnejše deležnike za usklajeno in učinkovito izvajanje nove turistične strategije na lokalni ravni ter izpostavil prioritetne ukrepe strategije: »Z veseljem se udeležujem današnjega srečanja in razprave. Veseli me, da se župani vodilnih destinacij slovenskega turizma zavedajo pomena turizma in nujnosti ukrepov, ki bodo zagotavljali njegov nadaljnji, trajnosten razvoj. Slovenski turizem ima dobre rezultate in trdne temelje za nadaljnji razvoj, s Strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma 2017- 2021 smo si zastavili tudi jasen cilj, to je ustvariti 3,7-4 milijarde evrov iz naslova izvoza potovanj do leta 2021. Ključno sporočilo, ki ga želim danes deliti je, da smo mi vsi soodgovorni za realizacijo tega cilja. Ne računamo zgolj na načelno podporo občin pri udejanjanju zastavljenih ukrepov, računamo na njihovo aktivno udeležbo. Na podlagi današnje razprave v to niti najmanj ne dvomim.«
V nadaljevanju je mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, orisala aktualne izzive turizma v luči novih trendov in rasti, načine sodelovanja z občinami in destinacijami na področju razvoja in trženja turizma ter izpostavila temeljno vlogo destinacijskih organizacij v tem procesu: »Vsi, tako v Slovenski turistični organizaciji, turističnem gospodarstvu kot na strani naših destinacijskih partnerjev, si prizadevamo za razvoj in trženje Slovenije kot destinacije za 5-zvezdična doživetja. V tem smo resnično vsi poenoteni, kar ocenjujem za izreden dosežek nove strategije in aktivnega dela z našimi partnerji. Vesela sem, da se vsi deležniki zavedajo odgovornosti in priložnosti, ki jo prinaša rast turizma, predvsem pa nujnosti takojšnjih ukrepov za razvoj Slovenije kot butične zelene destinacije s produkti z višjo dodano vrednostjo.«
Velik pomen sodelovanja vseh deležnikov, med njimi tudi občin, za uspešen nadaljnji razvoj slovenskega turizma je izpostavila Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo: »Na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo smo se tako z že izvedenimi ukrepi kot tistimi, ki so še v izvajanju, zavezali k aktivni, odgovorni in jasni politiki razvoja turizma. Rast turizma v Sloveniji ni naključna, temveč je posledica aktivnih ukrepov ministrstva in učinkovite promocije, ki jo izvaja Slovenska turistična organizacija v sodelovanju s turističnim gospodarstvom in ostalimi deležniki slovenskega turizma. Močno se zavedamo, da je za razvoj turizma nujno sodelovanje vseh ključnih deležnikov slovenskega turizma, od države, gospodarstva, občin in lokalnih skupnosti, kjer se turizem dejansko odvija. Verjamem, da si bodo občine, ki predstavljajo vodilne destinacije slovenskega turizma, še toliko bolj kot do sedaj, prizadevale za rast in razvoj turizma, da bodo zagotavljale učinkovito vpetost turizma v celostni razvoj lokalne skupnosti, spodbujale vse s turizmom neposredno in posredno povezane deležnike v destinaciji ter v okviru svojih pristojnosti nudile ugodne pogoje za konkurenčno in učinkovito upravljanje destinacij.«
Osrednji del srečanja je bil posvečen razpravi na temo ključnih razvojnih izzivov na ravni destinacij in načinih za učinkovito uresničevanje krovne turistične strategije na lokalni ravni.
Kot primer dobre prakse je bil izpostavljen tudi projekt Sanacija žičniških naprav na smučišču Kanin, pri čemer je župan Občine Bovec Valter Mlekuž izpostavil odlično sodelovanje med MGRT in Občino Bovec:
»Da je projekt Sanacija žičniških naprav na smučišču Kanin zgodba o uspehu, ne potrjuje zgolj uspešno zaključen projekt, temveč pozitivni vplivi na turizem, ki jih je ta projekt prinesel. Že samo poslovanje Sončnega Kanina dokazuje, da smo na Bovškem pravilno pristopili k oživitvi poletno-zimskega centra Kanin, število prepeljanih potnikov pa, da so zadovoljni z aktualno ponudbo in novostmi, ki smo jih uvedli na kaninskem pogorju. Dokaz več, da je pri takih projektih zelo pomembno, da drži vajeti v rokah Občina. Seveda pa gre pri tem moja velika zahvala vsem, ki so na državni ravni sodelovali pri projektu, posebno še MGRTin ministru Počivalšku, ki ni samo verjel v projekt, temveč je znal s svojimi sodelavci najti v vseh težavah pravo rešitev. Hvala za zaupanje, gospod minister, ki ga, kot vidite, nismo izneverili,« je v svojem nagovoru med drugim poudaril župan Občine Bovec Valter Mlekuž.
Izpostavil je tudi dejstvo, da v destinacijo verjamejo tudi drugi, kar dokazujejo nakupi predvsem turističnih nepremičnin številnih investitorjev, ki v naši turistični destinaciji vidijo poslovno priložnost.
»Torej je naš visokogorski poletno-zimski center dokazano in nesporno velik generator razvoja celotne turistične destinacije Dolina Soče, pravzaprav pa tudi celotnega območja ob kaninskem pogorju tudi na italijanski strani Kanina. Vsi skupaj pa zdaj ne smemo zaspati! Kot veleva tudi Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021,moramo vsi deležniki poskrbeti, da bomo v obdobju izvajanje strategije dosegli točko, ki bo omogočala v naslednjem petletnem obdobju kaninsko pogorje čezmejno še bolj razviti. Na slovenski je treba zgraditi nove, moderne žičniške naprave, ter povečati ponudbo tako za poletni kot zimski čas. Zagotovo bo prav to pripeljalo tudi do trženja naše destinacije in Slovenije kot destinacije za 5-zvezdična doživetja,« je v pogovorih o načrtih razvoja turističnega produkta v občini Bovec dodal župan Občine Bovec Valter Mlekuž.
Tokratno srečanje in razprava sta pokazali, da je v luči pričakovane nadaljnje rasti v slovenskem turizmu in v luči doseganja osrednjega cilja znatnega povečanja prilivov iz naslova izvoza potovanj vse bolj pomemben aktivni razvoj turističnih produktov, še posebej trajnostnih produktov z višjo dodano vrednostjo, upravljanje turističnih tokov, dobro organiziran javni prevoz, skrb za odlično in individualno izkušnjo obiskovalcev, ob tem pa usklajena in učinkovita vpetost turizma v celoten razvoj lokalne skupnosti. Prisotni so enotni o veliki vlogi sodelovanja in usklajenega delovanja vseh ključnih akterjev v slovenskem turizmu, med njimi tudi občin.
Po izjavi za javnost STO pripravil: MILAN ŠTULC
Foto: ARHIV STO