Trg golobarskih žrtev 8
5230 Bovec
Na pobudo občanov in vse bolj perečo problematiko glede črnega kampiranja in drugih kršitev se je župan odločil podati nekaj odgovorov.
Kako ocenjujete delo redarske službe?
»Zagotovo bi bilo lahko boljše, zavedam pa se tudi, da jih je premalo, da bi na celotnem območju res uspešno preganjali vse vrste kršitev. Sam sem se zato zadnja tri leta intenzivno prizadeval, da bi zaposlili nove redarje. Vsaj za Bovško, ki je turistično zagotovo najbolj obremenjeno, mi je o končno uspelo prepričati kolege župane občin, združenih v Medobčinsko upravo, da smo zaposlili novega nadzornika.«
Je tako težko pridobiti nove redarje?
»Sam trdim, da denar za plače ne sme biti težava, saj bi se dober redar ob izrekanju glob kršiteljem dobesedno sam poplačal že v nekaj dneh. Je pa tudi res, da si je država umislila nemogoče zahteve, da nekdo lahko opravlja redarsko delo. Celo človek, ki je celotno kariero od zaposlitve do upokojitve delal kot policist, bil komandir policijske postaje in še več, po mnenju državnih organov danes ni dovolj usposobljen za opravljanje redarske službe in mora opraviti 400 urno usposabljanje v Tacnu. To je nesprejemljivo in pričakujem od resornega ministrstva, da to anomalijo nemudoma odpravi.«
Bliža se vrhunec sezone, s tem pa tudi povečano črno kampiranje. Kako torej to omejiti?
»Moja želja in moj namen je narediti red na področju črnega kampiranja in izkoreninjenje tega pojava, ki je v zadnjih letih vse pogostejši. Tako kot sem obljubil izterjatev neplačane turistične takse in seveda uspel, tako napovedujem izkoreninjenje črnega kampiranja pri nas. Kot rečeno, smo še pred začetkom viška turistične sezone zaposlili novega nadzornika, ki že uspešno opravlja svoje delo. Od Medobčinske uprave pa pričakujem tudi pogostejšo prisotnost drugih redarjev na Bovškem, saj je tudi obisk v poletnih mesecih neprimerljivo večji od obiska v drugih občinah. Če se bo pokazalo, da potrebujemo še dodatne moči, bomo zaposlili še koga.«
Ali v tako številnih kampih ni dovolj prostora za vse, ki bi želeli prenočiti na legalen način?
»Nihče me ne bo prepričal, da v 12 avtokampih ni prostora, le jasno je treba povedati, da se črno kampiranje ne splača. V ta namen bom predlagal tudi spremembo občinskega Odloka in zvišanja kazni za črno kampiranje in nepravilno parkiranje, predvsem v naravnem okolju. Zdaj so te kazni odločno prenizke. Tistim, ki na Bovško prihajajo na ta način, bomo končno pokazali, da se pri nas pač ne more početi, kar si nekdo umisli. Veliko znamenitosti imamo pri nas, pa jih še ne tržimo, zagotovo pa ne bomo dopustili, da bi nam s črnim kampiranjem prinašali samo smeti, v dolini pa ne bi nič pustili. Prepričan sem, da bi lahko s skupnimi akcijami redarjev, policistov in morda tudi nadzorniki TNP uspešno izvajali poostrene nadzore in na ta način zadevi prišli do dna. Seveda morajo biti te akcije izvedene predvsem v nočnem času, zato bom od redarjev osebno zahteval prisotnost tudi ponoči. Če kdo tega ne zmore, pa naj pove in bomo poiskali take redarje, ki bodo to zmogli. Na dolgi rok se nam bo to zagotovo obrestovalo. Sicer pa pričakujem, da bodo znotraj svojih pooblastil in v skladu z veljavno zakonodajo in predpisi odločno ukrepali zoper kršitelje. Večkrat sem že ponovil, da se razveselimo vsakega gosta, vendar ne tistih, ki mislijo, da pri nas lahko počnejo vse kar se jim zljubi.«
Ali morda med največje kršitelje ne spadajo prav avtodomski gosti, pa čeprav ima Bovec vendarle dobro urejeno tudi avtodomsko počivališče z vso potrebno infrastrukturo?
»Res je naše avtodomsko postajališče odlično urejeno in na pravem mestu, v lanski sezoni pa se je izkazalo, da je v zarisanih gabaritih morda celo premajhno za vse, ki so se lani zgrnili na Bovško. Če se bo tudi letos izkazalo, da so potrebe večje, bomo omogočili parkiranje proti plačilu tudi na širšem območju parkirišča ob A postaji, vendar ne v škodo uporabnikov krožnokabinske žičnice. Z avtodomskim postajališčem upravlja Sončni Kanin, parkirišče je last Občine Bovec, imamo sprejet cenik, po katerem bomo te usluge lahko zaračunavali, zato ocenjujem, da je to tudi poslovna priložnost. V dogovoru z lastnikom parcele, kjer je bilo nekoč spodnje parkirišče, do katerega je zdaj urejen dostop iz novega krožišča, bodo do začetka gradnje objektov s plačilom parkirnine Sončnemu Kaninu lahko uporabljali tudi ta prostor. Rešili bomo tudi problem parkiranja avtobusov. Za stalno prisotne avtobuse domačih podjetji je občinski svet že sprejel ceno mesečne najemnine zarisanih avtobusnih parkirišč, za turistične avtobuse, ki pripeljejo goste v naše hotele ali pa na kosilo v naše restavracije, pa bomo omogočili parkiranje na občinski parceli ob Domu civilne zaščite, kjer je imel zdaj za potrebe gradnje novega krožišča gradbeno logistiko izvajalec del. V teh dneh mora odstraniti vse stroje in material, ter urediti območje. Skratka, naredili bomo vse, da se bodo dobronamerni obiskovalci pri nas dobro počutili, hkrati pa bomo kršitelje ostro kaznovali. Ob tem prosim tudi vse občanke in občane, pa tudi ponudnike turističnih kapacitet, da nam pri tem pomagajo in sporočajo, kje do kršitev prihaja oziroma, da prijavijo črno kampiranje in druge kršitve.«
Kaj pa objestna vožnja motoristov in po drugi strani nerodna vožnja avtodomov po naših cestah?
»Žal moram priznati, da postaja naša dolina vse bolj adrenalinska tudi za motoriste, ki očitno precenjujejo svoje sposobnosti. K nam prihajajo motoristi, ki se pri nas niti ne zaustavijo, temveč iščejo zgolj lastne užitke na cestah, ki pa, to dokazujejo tudi številne nesreče-žal letos samo do sedaj kar sedem tudi s smrtnim izidom, niso primerne za take hitrosti, kot si jih želijo oni. Naj gredo dirkat na Grobnik ali kakšno drugo dirkališče, našo dolino pa naj pustijo tistim gostom, ki pridejo k nam kolesarit in uživati mir, tistim, ki pridejo k nam, da ob naši smaragdni lepotici upočasnijo življenje. In tu zopet trčimo na kadrovsko podhranjenost pri policijskih postajah. Za tako veliko območje je število policistov odločno premalo, zato je razumljivo, da ne morejo biti povsod. Razmišljam celo v smeri, da bi Občina nabavila premični radar, saj moramo nujno umiriti promet.«
Opaža se tudi vse več takih, ki ne premorejo niti 3 € za dnevno karto za vožnjo s kajakom po reki Soči.
»Naš namen ni drastični dvig cen, da preštevilni izigravajo sistem še ob tej ceni, pa je nesprejemljivo in bomo tudi tej razvadi prav tako naredili konec. Dogovarjamo se za uvedbo redarstva direktno na vodi, ko bo nadzornik v kajaku na reki kontroliral, če imajo vsi uporabniki veljavno karto in bodo kršitelji ob izstopu z reke tudi kaznovani.«
Po predlogih občanov pripravil MILAN ŠTULC