Trg golobarskih žrtev 8
5230 Bovec
Seja Občinskega sveta Občine Bovec je zaradi zagotavljanja maksimalne varnosti in ob upoštevanju vseh navodil NIJZ tokrat potekala v veliki dvorani Kulturnega doma Bovec, na način, da je bilo del svetnikov prisotnih, del pa v povezavi preko zooma. Prav tako se je večina gostov povezala preko video povezave.
Svetniki so potrdili zapisnik 13. Redne seje OS Občine Bovec.
Predlog Proračuna Občine Bovec za leto 2021 je predstavila Helena Kravanja iz finančne službe Občine Bovec. Načrtovani prihodki v proračunu Občine Bovec za leto 2021 so 9.054.878,00€, odhodki pa 10.214.182,00 €. Glavni odhodki so investicijski, in sicer 6.571.327 €, od tega 3.956.900,77 € za novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije. Največja investicija v letu 2021 bo gradnja Športne dvorane Bovec. Primanjkljaj se odraža v višini -1.159.304 €, pri pripravi splošnega dela proračuna pa se upošteva tudi stanje na računih ob koncu preteklega leta, v primeru proračuna za leto 2021 torej ocenjeno stanje na računih proračuna občine in krajevnih skupnosti na dan 31. december 2020. Proračun je uravnotežen, saj se ta primanjkljaj pokriva s stanjem na računu ob koncu leta 2020. V primerjavi z letom 2020 se proračun bistveno povečuje, in sicer predvsem na račun načrtovanih pridobitev državnih in evropskih sredstev.
Župan Občine Bovec Valter Mlekuž je ob obrazložitvi proračuna izpostavil dejstvo, da je županom uspelo za investicije in dejavnosti, ki jih občine, katerih celotno ozemlje ali del ozemlja leži v območju Triglavskega narodnega parka (t.i. parkovna lokalna skupnost), izvajajo na območju parka, zagotoviti sistemsko financiranje projektov s strani države. Na tem prihodkovnem kontu je s predlaganim proračunom za leto 2021 planiran prihodek v višini 1.250.670,00 €, skladno z Zakonom o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/2010, 46/2014 – ZON-C, 60/2017 in 82/20).
Odlok proračuna Občine Bovec za leto 2021 v prvem branju so svetniki soglasno potrdili kot primernega za nadaljnjo obravnavo.
Zakon o urejanju prostora ZUreP-2 (Uradni list RS, št. 61/17) v 5. delu ureja ukrepe zemljiške politike, ki občinam omogočajo uresničevanje ciljev prostorskega razvoja in usmerjanje razvoja poselitve. Med ukrepe pridobivanja zemljišč ter pravic na njih sodi tudi predkupna pravica občine.
Na podlagi 189. člena ZUreP-2 lahko občina določi območje predkupne pravice:
– na stavbnih zemljiščih, kot je določeno v veljavnih občinskih prostorskih aktih;
– na ureditvenem območju naselja, kot je določeno v veljavnem OPN;
– na območju za dolgoročni razvoj naselja, kot je določeno v veljavnem OPN;
– na kmetijskih, gozdnih, vodnih in drugih zemljiščih za namen graditve objektov gospodarske javne infrastrukture, in objektov, ki se uporabljajo za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
Območje predkupne pravice obsega tudi območja objektov obstoječe gospodarske javne infrastrukture in objektov občinskega pomena.
Ker veljavni OPN ne opredeljuje ureditvenih območij naselij, kot tudi ne določa območij za dolgoročni razvoj naselij, se do sprejema novega OPN druga in četrta alineja 2. člena tega odloka ne uporabljata (prehodna določba). Območje predkupne pravice mora biti določeno tako, da ga je možno grafično prikazati v zemljiškem katastru.
Predkupna pravica občine je opredeljena v potrdilu o namenski rabi prostora, ki ga mora prodajalec pridobiti pred prodajo nepremičnine. V kolikor občina ne uveljavlja predkupne pravice na določenem zemljišču, se lahko v potrdilu o namenski rabi prostora izjavi o neuveljavljanju predkupne pravice.
V primeru opredeljene predkupne pravice v potrdilu o namenski rabi prostora, mora prodajalec na občino nasloviti ponudbo, občina pa se mora v 15-dnevnem roku izjasniti o sprejemu ali zavrnitvi ponudbe. O uveljavljanju ali neuveljavljanju predkupne pravice po tem odloku odloča Občinska uprava, o nakupu zemljišč (o sprejetju ali zavrnitvi ponudbe) pa odloča župan – do meje izdanega pooblastila (tj. 8.000 EUR). Vseeno pa je, v kolikor je ponujena vrednost nepremičnine, ki še ni v Načrtu ravnanja z nepremičnim premoženjem Občine, višja od 8.000 EUR, potrebno nepremičnino vključiti v dopolnitev Načrta (op.: skupna vrednost takšnih nepredvidenih pravnih poslov lahko znaša največ 20 odstotkov skupne vrednosti Načrta), s čimer je v vsakem primeru seznanjen tudi Občinski svet.
V primeru, da Občina ne sprejme ponujene kupnine, pa v nadaljevanju prodajalec nepremičnine ne more prodati po nižji ceni, kot jo je ponudil občini, in sicer še dva meseca po tem, ko je zemljišče ponudil v odkup nosilcu predkupne pravice. Po preteku tega roka mora zemljišče z enako ali drugačno ceno zopet najprej ponuditi v odkup nosilcu predkupne pravice.
Občina Bovec do sedaj ni imela možnosti uveljavljati zakonite predkupne pravice na zemljiščih v zasebni lasti. Občinskemu svetu se zato predlaga, da se formalno uredi predkupna pravica občine z namenom, da se zagotovi oziroma zaščiti strateška zemljišča, potrebna za izvedbo načrtovanih prostorskih ureditev, ki so v javnem interesu, kot tudi dostopnosti za namen bivanja, dela in rekreacije.
Svetniki so Odlok o predkupni pravici soglasno sprejeli.
Predstavitev je potekala preko spleta. Investitor oziroma direktor ATAR d.o.o. Ivan Kralj je povedal, da je gradbeno dovoljenje pridobljeno, izvedbeni načrti pa bodo pripravljeni v začetku leta 2021. Upoštevani so vsi strogi pogoji za umestitev v prostor in projekt pripravili v skladu z OPN. Projekt je predstavil arhitekt Marko Pretnar. Zaključek investicije so sicer načrtovali za maj 2021, zaradi aktualnih težav s Covidom pa naj bi bila investicija zaključena najkasneje do konca leta 2021.
Spremembo cen je obrazložil direktor Komunale Tolmin Berti Rutar. Na podlagi 5. Člena Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja in na podlagi 16. člena Statuta Občine Bovec je Občinski svet Občine Bovec sprejel sklepe kot predlagano v gradivu.
OS Občine Bovec je sprejel vse sklepe kot predlagano v gradivu.
OS je sprejel sklep, da je cena za izvajanje 24 urne dežurne službe v okviru pogrebne dejavnosti na območju Občine Bovec 289,63€ na pokojnika.
Svet Javnega zavoda za turizem Dolina Soče je na svoji 10. seji za novega direktorja Izbral Vilijama Kvalića, izbiro pa morajo potrditi tudi trije Občinski sveti Občin Bovec, Kobarid in Tolmin.
Tudi Viljam Kvalić je sebe, svojo poslovno-karierno pot in vizijo razvoja turizma v dolini Soče z zastavljenimi cilji predstavil po video povezavi.
Os Občine Bovec je Vilijama Kvalića potrdil soglasno.
Poročilo Nadzornega odbora Občine Bovec glede opravljanja nadzora nad pobiranjem in porabo turistične takse v Občini Bovec za leto 2019 je podal predsednik NO Vojko Kovačič. Sklepna ugotovitev je, da prihodki iz naslova turistične in promocijske takse v letu 2019 znašajo 663.867,00€ in so bili v celoti porabljeni namensko. Ugotavljajo tudi, da je Občina Bovec s sprejetjem Odloka o spremembi Odloka o turistični in promocijski taksi že odpravila napako iz prejšnjega Odloka.
Svetniki so se s tem seznanili s poročilom in ga potrdili.
Svetniki so sprejeli Sklep o razglasitvi zemljišča za grajeno javno dobro kot predstavljeno v gradivu.
V tej točki so se svetniki seznanili tudi z Letnim poročilom družbe Aviofan d.o.o., ki ga podaja v skladu s 24. členom Pogodbe o izvajanju storitev v smislu upravljanja letališča Bovec,njihovem delovanju in investicijah na Letališču Bovec.
OS je poročilo potrdil.
OS je sprejel tudi sklep, da se članom Sveta zavoda Javnega zavoda Sončni Kanin podaljša mandat do dokončnega preoblikovanja v družbo z omejeno odgovornostjo.
OPOMBA: gradivo je objavljeno na https://obcina.bovec.si/14-redna-seja-23-12-2020/