Trg golobarskih žrtev 8
5230 Bovec
Italijanski ANAS, ki upravlja državne ceste v Italiji, namerava še letos pristopiti k rekonstrukciji predora pri Rabeljskem jezeru pod prelazom Predel. O tem je bovškega župana Valterja Mlekuža obvestil kolega, župan Občine Trbiž Renzo Zanette, ki je tudi koordiniral današnji sestanek.
Zaradi omejitve gibanja in prehajanja državne meje je sestanek potekal kar na prostem na mejnem prehodu Predel, udeležili pa so se ga župana Občin Bovec in Trbiž Valter Mlekuž in Renzo Zanette, direktor Javnega zavoda za turizem Dolina Soče Vilijam Kvalič ter predstavnika družbe ANAS ing. Francesco Attaguile in ing. Pierpaolo Di Marco.
ANAS je pri nedavnem statičnem pregledu predora pod Predelom ugotovil, da je že močno dotrajan in statično že nevarno popušča, zato nameravajo k rekonstrukciji predvidoma pristopiti že aprila letos, kot so povedali danes. Ker je za izvedbo predvidena popolna zapora, investicija pa bo trajala več mesecev, kar pomeni tudi popolno zaporo ceste preko Predela, so želeli v znak dobrega čezmejnega sodelovanja zaporo uskladiti predvsem z Občino Bovec.
»Sicer sem zelo vesel in hvaležen kolegu Renzu Zanetteju, da nas je o tej nameri obvestil in je do teh usklajevanj sploh prišlo, kar je še dodaten pokazatelj odličnega sodelovanja Občin Bovec in Trbiž in ne nazadnje obeh županov, kljub zaskrbljenosti pa sem po prvih pogovorih zadovoljen tudi s pripravljenostjo ANAS-a za uskladitev načina zapor. Poudaril sem, da je popolna zapora skozi celo poletno sezono seveda za nas nesprejemljiva predvsem z vidika turistične sezone, zaradi potreb prevozov naših gospodarskih družb, pa tudi zaradi dnevne migracije na Trbižu in okolici zaposlenih delavcev z Bovškega. Zato se nam je danes uspelo dogovoriti za način, da bodo dela izvajali v nočnem času in bodo tudi popolne zapore samo v nočnem času. Kmalu nam bodo poslali tudi pisni predlog nočnih zapor, ki bodo predvidoma julija in avgusta tudi krajše od tistih izven turistične sezone,« z optimizmom ocenjuje današnje pogovore župan Občine Bovec Valter Mlekuž, ki je glede predvidene investicije na italijanski strani že obvestil tudi DRI in povezal slovenske in italijanske upravljavce državnih cest.
Zapisal in foto: MILAN ŠTULC