Trg golobarskih žrtev 8
5230 Bovec
Danes je bila na Kampu Koren v Kobaridu novinarjem predstavljena nova shema nadgradnje zagotavljanja trajnostnega turizma z javnimi prevozi, projekt, ki ga vodi PRC, pa bo bistveno pripomogel k trajnostni mobilnosti v Dolini Soče.
Najprej je letošnje novosti predstavil Miro Kristan, PRC, nato pa so svoj pogled na novosti predstavili tudi direktor Dolina Soče Viljam Kvalić in župani Občin Kobarid, Bovec in Tolmin, Marko Matajurc, Valter Mlekuž in Uroš Brežan. Prav vsi, vključujoč tudi lastnico Kampa Koren, Lidijo Koren, ki v svoji ponudbi stremi prav k trajnostnemu razvoju, so nadvse pohvalili prizadevanja in pristop PRC k projektu in dodatnimi avtobusnimi povezavami na Bovškem, Kobariškem in Tolminskem.
Kot so zapisali v sporočilu za javnost, nas je razvoj preteklih desetletij pripeljal do izzivov, s katerim se na področju mobilnosti soočamo danes. Z zmanjševanjem ponudbe javnega potniškega prometa je zlasti podeželje z leti postalo odvisno od osebnega avtomobilskega prevoza. Javni potniški promet ne uspe slediti vse večjim potrebam po mobilnosti prebivalstva. S tem je začaran krog povečevanja prometa z osebnimi vozili in posledičnega zmanjševanja ponudbe javnega potniškega prometa sklenjen.
S to problematiko se ukvarja tudi strateški projekt CROSSMOBY, ki skuša prek pilotnih aktivnosti vplivati tako na odločevalce kot tudi na mobilnostne navade prebivalcev in na ta način zmanjšati prometno obremenjenost tega območja. Dolina Soče, ki sodi v okvir biosfernega območja Julijske Alpe pod zaščito UNESCA, se zlasti v turistični sezoni sooča s prometno obremenjenostjo, ki ponekod že krepko presega zmogljivost tega občutljivega naravnega okolja.
»V letošnjem letu smo s ciljem vzpostaviti vzdržen in delujoč sistem javnih prevozov, ki bi povezoval območje tako navznoter kot navzven, tudi čezmejno, vpeljali kar nekaj novosti. Avtobusni povezavi med železniško postajo Most na Soči in Kranjsko Goro (prek prelazov Predel in Vršič), kobariškemu hop on hop off ter tolminskima shuttle avtobusoma se tako pridružujejo hop on hop off povezave v Bovcu in čezmejna linija Tolmin–Čedad. Avtobusne linije omogočajo tudi navezavo na slovensko in italijansko železniško omrežje,« je poudaril Miro Kristan, Organizacijska enota za okolje, prostor in podeželje pri PRC
Za uresničitev povezav je bilo vloženega veliko truda in koordinacije pri sestavljanju prog ter urnikov, ki se navezujejo na urnike rednih avtobusnih linij in železniških povezav. Pri tem smo moči združili občine Bovec, Kobarid in Tolmin, Turizem Dolina Soče, Triglavski narodni park in Posoški razvojni center.
Finančna sredstva pa bo v izdatni meri prispeval strateški čezmejni projekt CROSSMOBY, ki ga sofinancira Evropski sklad za regionalni razvoj prek Programa sodelovanja Interreg V-A Italija-Slovenija. Tako bo 85% sredstev zagotovljenih iz tega naslova, preostalih 15% pa bodo zagotavljali prej navedeni deležniki v projektu, ki je vreden okoli 200.000,00€.
Župan Občine Bovec je prepričan tudi, da bo ta sistem pravzaprav najcenejši, saj se je doslej v Občini Bovec veliko vlagalo v urejanje parkirišč za osebna vozila:
»Posebej se moram zahvaliti PRC in Miru Kristanu, ki peljejo ta projekt, saj smo se, kot vse kaže, na Bovškem že nekaj zadnjih let kar preveč ukvarjali z vprašanjem, kako bomo zagotovili dovolj parkirišč ob povečanem obisku, kako jih bomo umestili v prostor v Zadnji Trenti, pri izviru Soče, pri Velikih koritih, namesto da bi šli v to smer. Hvala Miro, da ste nam odprli oči. Mi smo začeli z linijo prek Vršiča, s kranjskogorskim županom pa sva se dogovorila za sofinanciranje prevozov tudi v juniju in septembru s strani Občin Bovec in Kranjska Gora, saj turist niso mogli razumeti, da v teh dveh mescih kljub ugodnim razmeram za planinarjenje in kolesarjenje avtobusnih povezav ni bilo. Zelo je bila pohvaljena tudi avtobusna linija prek Predela in Trbiža, za pridobitev vseh potrebnih dovoljenj za izvajanje mednarodnih prevozov in uporabo postajališč ob Rabeljskem jezeru, na Trbižu in kar je najbolj pomembno, na železniški postaji Boscoverde na Trbižu, pa smo se potrdili pri Občini Bovec in našli rešitve za vse težave. Pri tem se moramo zahvaliti županu Občine Trbiž Renzu Zanetteju, posebno pa podpredsedniku Deželnega sveta FJK Stefanu Mazzoliniju, ki nam je res odprl vsa vrata, da je prišlo tudi do realizacije te avtobusne linije na italijanski strani. Ta se je nato izkazala za zelo koristno tako za turiste kot tudi domačine, predvsem pa za kolesarje, ki lahko soja kolesa natovorijo na prikolico avtobusa. Letošnje novosti bodo zagotovo še ena zgodba o uspehu, saj so linije v Lepeno, na Mangartsko sedlo in v Čezsočo res odlična pridobitev. Gremo v pravo smer,« je med drugim izpostavil župan Občine Bovec Valter Mlekuž.
Podrobneje o novostih, vseh avtobusnih povezavah in urnikih NAJDETE TUKAJ
Zapisal in foto: MILAN ŠTULC